Za jaskou el. praci plati CEZu domacnosti?

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Pátek Únor 20 17:15:32 CET 2009

Budte kludny. Mechanicky elektromer registruje iba cinny odber. Jalova
zlozka prudu ho nezaujima.

Pokial mate novsi (elektronicky) elektromer, tak ten si zvlast registruje
cinny a zvlast jalovy odber. No velkost tej jalovej zlozky zase (pre
domacnosti ci male firmy) nezaujima rozvodne zavody.

Teda prudy cez odrusovacie kondenzatory si netreba vsimat.
Ak pouzivate kondenzator ako "zrazaci odpor" z 230V napr. pre zdroj 12V /
0,1A, elektromer ako spotrebu bude registrovat (a teda Vy zaplatite) iba
1,2W. Teda nie 23W, ako by sa zdalo podla velkosti prudu cez elektromer
(0,1A).

                                                Milan  Mlynarčík