Nahrada triaku?

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Pátek Únor 20 13:28:44 CET 2009

Dostal jsme na opravu vykonovy regulator, mimo jine v nem odeslo i nekolik
triaku a hledam pro ne nahradu, nejsem v teto oblasti zrovna expert
tak se radeji zeptam.

Co tak koukam, tak po paramtrech tak krome max spinaneho proudu se uvadi
jeste spinane napeti, 600 respektive 800V, pocat nemam problem,  az
snad na to, ze si nejsem jist jak dalece ma na 230V vyznam pouzivat
800V triaky, respektive nevim jak velke spicky mohou vznikat.

Dal uz ponekud tapu, nejbezneji v CR dostupna rada je asi BT od ST, rekneme,
ze se rozhodnu pro 16A tj. BTA16 nebo BTB16 coz je snad totez, jen A
ma izolovanou chladici plochu?
Dale se to lisi podle proudu pres Gate IGT 10,35, respektive 50mA, to
jeste take chapu, 10mA verze se zrejme hodi pro prime rizeni z nejakeho
digi bazmeku, v mem pripade je rizeni pres optotriak a melo by to byti
celkem jedno, i tech 50mA se pricte ke spinamemu vykonu jen holt tecou
pres G?
Jenze to vsechno vyse uvedene muze byt jeste ve verzi W nebo bez W, kde
co jsme tak pochopil, verze s W se hodi pro spinani indukcni zateze
a snad nepotrebuje "tlumic" tj. RC pres G1,G2, jedem by rekl, to se
hodi, ale nejsem si jist jak dalece je skutecne nepotrebuje? V neposledni
rade se zda, ze verze s W umi spinat jen ve 1,2 a 3 kvadrantu a i 4
umi jen verze bez W.
K cemu je dobre spinani v 4 kvadrantu? Jak se projevi to, ze triac neumi
spinat v 4 kvadrantu?

Dekuji

WS