Palivovy clanek

Tomáš Vymětal vymetalt@gmail.com
Čtvrtek Únor 19 21:33:22 CET 2009

Matně vzpomínám, slovenský Siemens vyvíjel škatuli pro dálniční mýtné
(nejspíš pro slovensko nebo rakousko), jeden z obchodníků mi říkal, že
mají v plánu to krmit právě palivovým článkem (v kombinaci s vyrovnávací
baterií) s výkonem 200W, přičemž cena těch článků se pohybuje v relaci
okolo 30K za 100W výstupního výkonu se zásobou na 2 týdny provozu. Jak
to skončilo netuším, vývoj mi z jejich strany přišel jako sci-fi.
Každopádně Siemens (německo) palivové články vyvíjí a vyrábí, takže bych
zkusil hledat tam. Distribuční marže se pak u podobných technologií
pohybují v řádu 100-300% v poměru dovozní a prodejní maloobchodní ceny.
Perlička se mi dostala do rukou loni ... 200W peltiery za 20K, v prodeji
se běžně objevovaly i kolem 100K.

T.V.