[OT] Doporucte maly vysavac?

azehw azehw@volny.cz
Pondělí Únor 16 23:29:43 CET 2009

Nestačí jen to, že nový vysavač "neječí". Mám zkušenost s malým vysavačem
LG. Nebyl moc používaný. Po záruce začaly kolísat otáčky. Po namazání
ložisek se to malinko zlepšilo, ale pak začal i rachotit. Rozebral jsem
motorek, zcela rozlámané klece ložisek. Zkrátka šmejdy ložiska a to bude asi
u všech těchto Kakuflanďáků (můj byl z "normálního" obchodu). Koupil jsem
nová slušná ložiska, hluk je pryč a běhá jak nový. Podobnou kvalitu mívají
ozubená kolečka v levných vrtačkách.
AZE

----- Original Message -----
From: "Glajc Pavel" <pavel.glajc@del.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, February 16, 2009 11:01 PM
Subject: Re: [OT] Doporucte maly vysavac?

Neporadím sice jaký, ale chci Vás varovat před výkonými mrňousy.
Loni v září jsem koupil jednoho mrňouse v Kauflandu. Cena asi sedm stovek,
slibovaný výkon, teda příkon 2300W. Řikám si to bude dělo, když ETA přišla s
1100W někdy před dvaceti lety tak to trhalo koberce. Trochu obavy jsem měl
jestli to ustojí 10A jistič. Nakonec šel do košíku. První vystřízlivění bylo
hned po spuštění. Slibovaný příkon se sice konal, ale kilowat byl ve zvuku.
Hroznej jekot, pískot a vřískot. Další luxování jsem vážně uvažoval o
pořízení střeleckých sluchátek. Ale sál slušně.
Po vánocích luxoval junior a najednou rachot, jak když nasaje plastovýho
pribiňáka. Stojíce v těsné blízkosti vytrh jsem kabel ze sítě. Mladej se
dušoval, že určitě nic nenasál. Opatrně jsem zasunul do sítě. S nabíhajícími
otáčkami nabíhal zvuk, jak když šrotuje plastovej kelímek. Ještě jsem si
stačil všimnout, že uvnitř něco svítí.
Kabel šel opět ze zdi. Připojil jsem vysavač na regulační trafo a již při
třiceti voltech oblouk přes půl kotvy. Hm, ten je jasnej. Šel do krabice a
já do Kauflandu s tím, že esi budou dělat drahoty, že jim ho hodím na hlavu.
Slečna na informacích byla milá, jak uslyšela že uvnitř něco hoří,
vytřeštila oči, vypsala jeden řádek nějakýho lejstra, já to podškráb, dostal
hned sedm stovek a spokojeně odcházel. Asi jsem nebyl první. Ani z krabice
ho nechtěla vyndat.
Ponaučení:
1. Aspoň poslechnout jak vysavač ječí.
2. Velkej příkon je nanic, když je ve zvuku.
3. Nic mrňavýho při velkým příkonu. Z principu se to nemůže uchladit.
4. Při příkonech přes dva kilowaty zvážit zda to ustojí i jistič.
Asi jsem moc nepomohl, ale nedalo mi to Vás nevarovat.
Pavel Glajc

P.S. Táta vždycky říkal, že nejlepší je nakupovat v technickým muzeu, velká
většina věcí jede dodnes. Na chatě máme Protona vyrobeno Siemensem v roce
1905, má dvěstěpadesát watů, saje slušně a hlavně když jsem od něj dva metry
tak nevím jestli je v chodu.