skusenost: takto moze dopadnut AD prevod z "plavajuceho" pinu

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Pondělí Únor 16 20:41:58 CET 2009

Som myslel, ze riesis zhoretu predlzovacku... Myslim, ze je to to iste. Ako
to vidis Ty?

A.

----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek" <konfera@efton.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, February 16, 2009 7:49 PM
Subject: skusenost: takto moze dopadnut AD prevod z "plavajuceho" pinu

Napisal som takyto program: zo 4-vstupoveho AD prevodnika citam hodnotu 1.
vstupu, potom 2., znova 1., potom 3., znova 1. potom 4. a tak dokolecka.
Hodnotu 1. vstupu vypisujem na display - samozrejme len tak sem-tam, asi 10x
za sekundu; ale citanie z AD prevodnika bezi stale v tempe prevodu, takze
ten vypis je "asynchronny" voci tomu citaniu prevodnika, proste sa z dlheho
radu nacitanych hodnot vypise len niektora sem-tam (je to len taky predbezny
testovaci programcek pre novy hardware).

Na 1. vstupe je zapojeny potenciometer, takze si na nom mozem nastavit
nejake napatie; ostatne vstupy su v "lufte" (OK, viem, ze nemaju byt; to je
len tak zatial).

Urobil som chybu, a do premennej pre 1. vstup som zapisoval aj hodnotu
citanu z 2. vstupu - klasicky copy-paste problem.

Ale fungovalo to. A este ako zaujimavo: hodnota na displeji poskakovala, ale
nielen o 1, ako byva pri AD prevodnikoch dobrym zvykom, ale o viac. Tak som
krutil potenciometrom a zistil som, ze to poskakuje takmer presne o 1%
hodnoty, t.j. ked malo byt zobrazene 840, tak to z 840 preskakovalo na 832
(plusminus jeden).

Ten 2. vstup je vedeny pozdlz 1. vstupu asi 2 cm, potom to konci na
konektore a uz nikam inam to nejde. Siroko-daleko od toho 2. vstupu nic nie
je pripojene ani vedene. 3. vstup vedie inam, a to na konstantne napatie.

Chvilu mi to trvalo, kym som tu chybu nasiel...

wek