Pozar od prodluzovacky

Hugo KOTTAS hugokottas@web.de
Pondělí Únor 16 11:59:55 CET 2009

Mne se to pred lety stalo taky. A jiskrila prazdna zasuvka v prodluzovaku.

Nastesti jsem byl u toho.

HK

*Von:* "HW CNCnet.info" <hwnews@cncnet.info>
*Gesendet:* 16.02.09 11:38:42
*An:* HW-news <HW-LIST@LIST.HW.CZ>
*Betreff:* Pozar od prodluzovacky

Jelikoz me zajima co mohlo zpusobit pozar (mam prodluzovaku take dost)
tak sem preposlu neco z modelarskeho fora:

Od prodluŸovaèky (bìŸnì zakoupené v OBI) mi pøi noèním nabíjení vysílaèe
Sanwa M11 (malým proudem 200mA) - v pùl druhé v noci chytila má
trucovna... Mìl jsme co dìlat abych to uhasil... Dle tvrzení hasièù
vyhoøení od prodluŸovaèek pøibývá
Mé pouèení pro ostatní:
- zkontrolujte si prodluŸovaèky - dejte je stranou od vznìtlivého materiálu
- kdo má vìt¹í bydlení (víc pater) instalujte poŸární hlásiè (vzbudilo
mne aŸ pípání UPS po výpadku elektriky, kdybych mìl kouøový senzor, mohl
jsem to chytit daleko døív!)
- je dobré mít doma hasièák (bez nìj bych to neuhasil... 2ks)
Pøekavapil o mne, kdyŸ jsem si to seèetl Ÿe mi tìch hraèek shoøelo skoro
za 200K (v poøizovacích cenách)
pùvodnì jsem si také spí¹e myslel Ÿe to byla nabíjeèka + baterky v rádiu
(NiMh - cca 1/4 roku staré Sanyo) - nicménì hasiè ohledávaè pravil, Ÿe
to byla prodluŸka a je pravda Ÿe kabel od nabíjeèky k baterkám nebyl
po¹kozený a kdyby vznikl poŸár od toho byla by po¹kozená izolace a tak..
Najisto to uŸ nikdo nejspí¹ nezjistí...

Ptal jsem se ho zda v tom nebyl pichnutej adaptet, ale pry ne - jen
snura do PC.

Napada vas nekoho co v tej prodluzce muze blafnout tak, ze to nevyrazi
pojistky a shori plamenem? Pri tomhle malem proudu?

Radek Vicek
Netolická 1144/3
370 05 Èeské Budìjovice
Èeská republika