Re: Domácí automatizace po stopadesáté

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Pondělí Únor 16 10:24:11 CET 2009

Taky se hlasim k univerzalnimu protokolu. Ale za predpokladu ze k tomu budou nastroje - analyza sbernice, mereni chybovosti, zobrazeni dat.

Michal Gregor
  ----- Original Message -----
  From: Miroslav Mraz
  To: HW-news
  Sent: Sunday, February 15, 2009 10:35 PM
  Subject: Re: Domácí automatizace po stopadesáté

  k.novo píše v Ne 15. 02. 2009 v 20:17 +0100:
  > Jak pisete neni to uplne trivialni,  obcas pesek vypadne atd.. Netvrdim ze to nejde, ale pokud komunikaci ridi sw srstva je to vzdy horsi nez kdyz komunikaci jako celek ridi hw.

  Ale zase to není tak hrozné. Jediný problém je zaručit náběh sítě po
  výpadku napájení - prostě nesmí začít všichni najednou. Každé zařízení
  pak jednou začas musí "prohlídnout" adresy "před sebou", zda tam není
  další zařízení. Takhle se dá eliminovat výpadek token a systém je
  stabilní. Je tak udělaná např. síť automatů fy. Hypel a chodí to na
  některých místech už skoro 15 let. RS485 si dá líbit docela dost. Jednou
  mi na zařízení maník osadil obráceně ochranné transily, takže to ven
  nepustilo víc než +/- 1,5V. Přesto to chodilo - i když s občasnými
  výpadky. To se pak blbě hledá závada, protože taková pitomost prostě
  člověka nenapadne.

  > Pokud jde o komunikaci po RS-485
  > Dlouho jsme o zpusobu komunikace na RS-485 premyslel a nakonec jsem zvolim 1master a x slave, prave ve snaze zajisit max. spolehlivost.

  No jo, ale když vypadne master, tak je celá síť nahraná. Alespoň tehdy,
  když jeden slave používá data z jiného slave - a to je obvyklé. Nakonec
  komunikaci vždy řídí software, jen se musí udělat pořádně.
  Mrazík