Domácí automatizace po sto padesáté

k.novo k.novo@seznam.cz
Neděle Únor 15 20:17:41 CET 2009

Jak pisete neni to uplne trivialni,  obcas pesek vypadne atd.. Netvrdim ze to nejde, ale pokud komunikaci ridi sw srstva je to vzdy horsi nez kdyz komunikaci jako celek ridi hw.

Pokud jde o komunikaci po RS-485
Dlouho jsme o zpusobu komunikace na RS-485 premyslel a nakonec jsem zvolim 1master a x slave, prave ve snaze zajisit max. spolehlivost.
Sice stale pokukuji po implementaci protokolu uLAN http://cmp.felk.cvut.cz/~pisa/ulan/dipl_kom.html,
ale zatim jsme porad ve stadiu , az jednou ....

Nepouzivate nekdo uLAN na SilaBech nebo ADuC84x kach?

KN

k.novo píše v Ne 15. 02. 2009 v 14:44 +0100:
> Kazda sranda neco stoji a nektere uspory se holt docela prodrazi :-)
>
> Ja zustavam u RS-485, asi to neni tak sexy, tedy sam na sobe nepozoruji zadne vetsi vzruseni, se ztratou jednoho pinu na MCU jsme uz take smiril. Horsi to jiz bylo s rozhodnutim objetovat multimaster komunikaci, zustat u master/slave.

A proč,
jednotlivá zařízení si mohou dokola posílat peška a máte jednoduchý
multimaster bez kolizí. Ale je pravda, že ohlídat to, aby to chodilo
spolehlivě úplně triviální není.
Mrazík