1-wire slave pro AVR

Jan 'yanek' Bortl yanek@ya.bofh.cz
Sobota Únor 14 11:28:32 CET 2009

Petr Tomasek wrote:

> Nic proti, ale pokud je kotel ve sklepe a AVR o dve patra vyse, velmi bych zauvazoval
> o necem lepsim, nez 1-wire. Napr. RS485, "bizuterie" se na kazde strane vleze do
> 10Kc.

Predpoklad je:

PC - (uart) - AVR #1 - (30m UTP) - AVR #2 - (silove vodice) - kotel

UTP kabel je v kotelne uz natazeny delsi dobu (instaloval jsem kdysi
jeden pomerne hucici server a poslouchat se mi to opravdu nechtelo).

Co jsem se dival na vsemozne instalace onewire, tak prave pomerne casto
byl zminen cat5 UTP kabel.

AVR #1 slouzi momentalne pouze jako sberac teplot pro PC,
pricemz AVR #2 je prave mnou hledany onewire slave.

Ma predstava je takova, ze master bude schopen fungovat v autonomnim
rezimu i bez PC. To same i slave v pripade poruchy na onewire, treba
vypne kotel po nejake dobe aby nedoslo k pretapeni atd.

Zapisovani teplot bych asi delal na nejakou CF/SD/cokoliv na strane
masteru. To zatim nemam v hlave srovnane jak to vlastne chci. Je to
spise hobby, takze si zatim jen hraju. Ke kotli jsem chtel stejne dat
nejaky fallback kdyby se neco pokazilo at funguje puvodni prostorovy
termostat.

Jestli bizuterie na zminenou RS485 bude stat v podobnych relacich a bude
to nejaky minibrouk (smd az jindy), tak je to taky jedno z moznych reseni.

--
Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] ya.bofh. cz>
http://ya.bofh.cz/ | jab: yanek [at] mitranet. cz