1-wire slave pro AVR

Sobota Únor 14 02:48:11 CET 2009

Aha, nevěděl jsem že vám jde zrovna o dallasáckou linku. Pochopitelně ta
musí být pomalá, protože se tahá na větší vzdálenosti a to vedení má nějakou
kapacitu. Taky když nechcete aby vám to zarušilo celý barák (vedení je
nesymetrické a možná ani nebude stíněné) nemůžete si dovolit příliš ostré
hrany.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Jan 'yanek' Bortl" <yanek@ya.bofh.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, February 14, 2009 12:34 AM
Subject: Re: 1-wire slave pro AVR

Vláďa Anděl wrote:
> Taky jsem řešil 1-wire, ale pro 51. Původně jsem to psal pro jednosměrný
> přenos, ale používáme to v našich zařízeních v modifikaci i obousměrně pro
> klávesnici a dvouřádkový displej.
> http://vaelektronik.cz/bastl/download.html#komunikace
> Taky jsem to psal v asm a vůbec si to nedokážu představit v céčku. Proč?

A proc ne?

> [...]
> dalších 5 mezi bajty. Nepotřebujete časovač a neobsadíte si sériový kanál.
> Nevýhoda - procesor mezi tím nemůže dělat nic jiného. Musíte zakázat
> přerušení, nebo když je potřeba ho nechat, musí se v přerušení (na straně
> Master) nastavit příznak že komunikace dopadla špatně a musí se opakovat.
> Slave (procesor jen s displejem a klávesnicí) si obsluhuje své periferie,
> může být kdykoliv přerušen komunikací.
> V céčku, když nevíte jak se co přeloží, to nakonec budete časovat
> časovačem
> a sice mezi komunikací můžete dělat i jiné věci, ale komunikace bude hodně

Nejde mi o rychlost - teda zatim, az uvidim, jak je to vlastne pomale a co s
tim udelat (ne)pujde, tak sve naroky mozna prehodnotim. Zminena atmega8 umi
pracovat az na 16MHz, tam uz by s casovanim nemusel byt problem.

Diky za inspiraci, nicmene Vase reseni moc nebude fungovat se zminenou
onewire (asi jsem poradne neuvedl, ze mi jde o dallas/maxim sbernici).

--
Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] ya.bofh. cz>
http://ya.bofh.cz/ | jab: yanek [at] mitranet. cz