Snimani tlacitek pro domaci automatizaci

Jan Kral kral@fortech.cz
Středa Únor 11 23:33:48 CET 2009

Diky za odpoved, abych pravdu rekl, tak vzhledem k tomu, ze uz to delsi dobu funguje s tim, ze je odpor z +5V hodnoty 10k, tak zvyseni na 12V neni motivovano ani tak tim, ze bych chtel extremne snizovat ruseni, ale spis zajistit vetsi napeti na kontaktech tlacitek. Odpor z 12V bych mozna taky nesnizoval moc, protoze s nim pocitam podle doporuceni jako s ochranou zdroje proti nechtene pripojenemu napeti. Navic 12V tam mam a delic tam potrebuji dat kvuli tomu CPLD tak jako tak.
Navrhovane reseni maleho MCU u tlacitka jsem opustil spis z duvodu sloziteho pripojovani pri instalaci, pripadne pri pripadne vymene z duvodu nefunkcnosti. Pravdou je, ze kdyz nebude fungovat jeden centralni modul, tak nepujdou tlacitka na celem patre.
Zrejme nejlepsi bude to zkusit nasadit s tim, ze se necha v zaloze puvodni reseni, aby se bylo v pripade problemu k cemu vratit a nechat to projevit v praxi.
Kdysi tady bezelo vlakno na tema domaci automatizace dost dlouhou dobu a prispival kdekdo, tak jsem cekal vic praktickych zkusenosti :-).

Vzdy kdyz nekdo zmini odstraneni vstupniho ruseni, tak mluvi o optronu. Mohl by mi nekdo objasnit jaky vyznam ma optron na vstupu z hlediska odstraneni ruseni proti normalnimu odporovemu delici nastavenem na srovnatelny proud jako tim optronem? Samozrejme neuvazuji o tom, ze mozna lip ochrani vstup MCU pred prepetim. Jinou kapitolou je, kdyz je vstup plne galvanicky oddeleny od zarizeni.

S pozdravem JK