Snimani tlacitek pro domaci automatizaci

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Středa Únor 11 18:07:12 CET 2009

Bylo to mysleno tak, ze kdyz vsechno selze a v budoucnu bude u varianty 2 zasahovat filosof,jim najaty eletrikar, muze automatizaci vyhodit a misto ni nasadit klasicke rele a vystaci si s zmenami v rozvadeci, bez sekani a dalsich uprav.
Nyni k samotnemu reseni, respektive jak to vidim ja. Druhym postulatem, kterym se snazi ridit ma koncepce je maximalni blbuvzdornost a odolnost.
Z tohoto pohledu je jakekoliv tahni TTL logiky 3V nebo vystupu CPLD po baraku docelaz nebezpecne, jak uvadite draty jsou docela dlouhe a nikdy nevice co koho napadne k cemu pripojit, cim se do ceho navrtate nebo co se vam kde naindukuje atd.
Me reseni predpoklada samostatne napajeni 8-30V realne se pouziva +12V pro napajeni "tlacitek"
Vedeni od tlacitka je pripojeno pres 100k odpor na OZ ve funkci klopneho obvodu s hysterezi 50% jeho vystup pak pres signalizacni LED na optron, za tim pak mam bud MCU nebo I2C Expander.
Tim, ze je klopny obvod napajen z externiho napeti tak v kterem koliv okamziku plati, ze

- Pro uvedeni vstupniho klopného obvodu z logicke urovne 0 do logicke urovne 1,je treba na prislusne vstupni svorce dosahnout napetí       >  H * Uex.
- Pro uvedení vstupniho klopného obvodu z logické úrovne 1 do logicke úrovne 0,je treba na prislusne vstupní svorce dosahnout napetí < L* Uex.
Uex = okamzite externí napajecí napeti.
L = 0,25 (±5%)
H = 0,69 (±5%) azž 0,74 (±5%) pro Uex = 8V  az 30V
Pokud neni nic pripojeno je vstup zatizen vnitrnim odporem 100k a vstupni kapacitou 100n pres odpor 20K vuci zemi . Minimalni delka pulsu je tusim 1.6ms .
Mozna to vypada jako silenost mit na osetreni jednoho vstupu pro tlacitka cca 10ks soucastek, ale financne to je do 10Kc a mam dosazeno max blbuvzdornosti a zvysenou odolnost proti ruseni. Konkretni schema mohu v pripade zajmu poslat soukrome.

PN