automatizace na zeleznici

Pavel Krafcik hw@pjk.cz
Středa Únor 11 07:25:44 CET 2009

Dobrý den,

tady jde spíš o to, jak celý požadavek zasahuje funkce systému. Nahradit
výpravčího strojem asi nepůjde za současné situace, ale půjde to, až se
celý dopravní systém navrhne/přeorganizuje. Zdá se, že výpravčí by měl
opustit systém jako poslední a ne jako první.

Zrovna tak banda strážných x technika. V současném společenském a
právním systému je 8, ale i 50 chasníků při ochraně soukromého majetku
na nic, když je nemůžu použít logicky správným způsobem , tj. vyprášit
zloději kožich a přehodit ho zpátky na správnou stranu plotu. V našem
euroblbákově opravdu stačí technické prostředky a kamerový záznam,
protože to vyžaduje pojišťovna. Záznam se nepotřebuje k pátrání po
pachatelích, ale k odlišení pojišťovacího podvodu od pojistné události.
Pokud se to pojišťovně přestane vyplácet, tak změní podmínky, ale nikdy
nezveřejní žádný oficiální rozbor, který by popsal stav a rizika. Takže
tady je technika opravdu dobrá náhrada, člověk nejen moc nezmůže, ale je
ho škoda.

Pavel Krafčík