OT: automatizace na zeleznici
Serych Jakub
Serych@panska.cz
Středa Únor 11 07:17:49 CET 2009
> Nevytrhavajte veci z kontextu, pan kolega.
>
> Otazka bola polozena ako reakcia na tvrdenie, ze vypravcu je
> mozne nahradit automatom, pretoze v jednej firme nahradili
> fakturantku pocitacom a v inej firme tlaciara tlaciarenskym strojom.
>
> Lenze to su veci neporovnatelne. Tam kde ide o zivot,
> posledne slovo zatial musi mat clovek. Niekedy to moze
> znamenat aj to ze cele dni pozera na monitory a nerobi nic.
> Ale v pripade neocakavanej situacie, ktora nebola
> naprogramovana to musi byt clovek, ktory to "vezme do
> teplejch". Zatial je to tak, a este dlho to tak bude.
>
> A ta vasa nerovnost by mozno nebola tak ostra, keby v mnohych
> pripadoch zlyhania techniky nebol pobliz clovek, ktory
> zavcasu zasiahol ...
>
> -m-
Ta debata asi nebere rozumneho konce, ale podivejte se na priklad vlakove
doprave daleko blizsi nez "fakturanta a tlaciaren".
Takova letecka doprava. Samozrejme je daleko narocnejsi na rizeni a daleko
rizikovejsi nez vlakova, o tom predpokladam nikdo nema pochyb, prepravi IMHO
daleko vetsi objem lidi a presto: Stoji na kazdem kilometru runwaye nekolik
maniku s placackami a cervennymi cepickami? Srovnejte si, kolik lidi
zajistuje v CR dispecing jakemu objemu letecke dopravy s podobnymi udaji o
ceske zeleznici.
Myslim, ze na prvni pohled jsou cisla vyrazne odlisna. Takze to proste
vyrazne zautomatizovat urcite jde. Jenom chtit a nechtit delat odvetvi
generujici umelou zamestnanost!
Jakub Serych
Další informace o konferenci Hw-list