OT: automatizace na zeleznici

milan milan@bastl.sk
Středa Únor 11 01:13:57 CET 2009

Nevytrhavajte veci z kontextu, pan kolega.

Otazka bola polozena ako reakcia na tvrdenie, ze vypravcu je mozne
nahradit automatom, pretoze v jednej firme nahradili fakturantku
pocitacom a v inej firme tlaciara tlaciarenskym strojom.

Lenze to su veci neporovnatelne. Tam kde ide o zivot, posledne slovo
zatial musi mat clovek. Niekedy to moze znamenat aj to ze cele dni
pozera na monitory a nerobi nic. Ale v pripade neocakavanej situacie,
ktora nebola naprogramovana to musi byt clovek, ktory to "vezme do
teplejch". Zatial je to tak, a este dlho to tak bude.

A ta vasa nerovnost by mozno nebola tak ostra, keby v mnohych pripadoch
zlyhania techniky nebol pobliz clovek, ktory zavcasu zasiahol ...

-m-