OT Re: automatizace na zeleznici

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Únor 10 22:52:49 CET 2009

On Tue, 10 Feb 2009 20:48:41 +0100
Dawid Ferenczy <ferenczy@volny.cz> wrote:

> Puvodni zprava "Re: OT Re: automatizace na zeleznici" od "Jan Waclawek
> (hw-list@list.hw.cz)" z 10. února 2009, 0:01:11,
> msgid:20090210000111.bb680cd8.konfera@efton.sk (1785 bajtu):

> A  bakalarska  prace,  jak psal na zacatku Josef Dvoracek je snad neco
> jineho, nez teoreticka studie? :) Nebo i bez toho smajlu, vazne.
>
> Proto  me  prekvapuje,  jak tu priznivci (vetsinou [ex]zamestnanci) CD
> placou,  ze  nejaky  strojovy vypravci je cesta do pekel. Pritom je to
> jen  tema  bakalarske prace. Domnivam se, ze zaverem takove prace muze
> [...]

Takto formulovane by to samozrejme bolo v poriadku. Ba dokonca asi praca skumajuca *realizovatelnost* cohokolvek v podmienkach realneho podniku rozmerov a charakteru CD je IMHO nad rozsah a moznosti bakalarskej ci mozno aj diplomovej prace; aj ked na druhej strane si dovolujem tvrdit, ze by takato praca na nasej technickej VS mala problem s obhajitelnostou. Realizovatelnost technickych opatreni sa totiz na VS za problem obvykle nepoklada a ani sa o nom vobec nehovori, a absetuju predmety ktore by sa zaoberali vztahom skutocnosti a radostno-optimistickeho obrazu "technizacie", ktory dnes vseobecne u tych, co to nikdy nerobili (studenti, ucitelia, novinari, kibicovia, "ludia ulice"), vladne. Vysledkom su absolventi, ktori su sokovani, ked sa s tym realnym svetom dostanu do styku - vlaste je stastie, ze cast z nich sa nikdy s praxou do styku nedostane. Pritomni pedagogovia nech mi laskave plesnu po paprciach ak to tak nie je.

Predpokladam teda, ze zamyslana praca pana kolegu Jose (ako sa to spravne sklonuje?) resp. jej zadanie je tiez formulovane ako "navrhnite ako nahradit niektore cinosti vypravcu strojom" (samozrejme v honosnejsej podobe) a nie "skumajte, ci navrhovane riesenie je dostatocne komplexne na plnu nahradu, a ake systemove zmeny si to bude vyzadovat"; a takto je to vlastne v poriadku. Obavam sa len, ze v skutocnej formulacii to "niektore cinnosti" vobec nebude, co prave bohuzial vyvolava zdanie, ze to "chce len rozvesat par kamier a nakodovat to".

wek