automatizace na zeleznici

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Únor 9 23:08:01 CET 2009

Asi tak :-)

Nicmen k veci.
Definujme pojem vypravci. Pokud se neco nezmenilo tak
 Vypravci je zamestnanec CD, ktery ridi provoz vlaku a posunu ve stanicich, vyhybnach a odbockach, ktere jsou dopravnami. Ve spolupráci s vypravcimi sousednich stanic take ridi vlakovou dopravu v prilehlych tratovych usecich. Abych nezapomel informace o jizdach vlaku vypravci zaznamenava do dopravniho deníku.

Zpusob rízeni jízd vlaku a posunu zavisi na typu zabezpecovaciho zarizení.
Ve stanicích se stanicnim zabezpecovacim zarizením (SZZ)
 1. kategorie stavi vlakove cesty podle pokynu vypravciho vyhybkari, proste chlap prehodi vyhybku
 2. kategorie signaliste
 3. kategorie vypravci stavi vlakové cesty primo obsluhou zabezpecovaciho zarizení, stejne pak stavi vlakove cesty, v prípade prepnutí casti obvodu stanice na mistni ovládani vsak mohou byt staveny i signalisty, posunove cesty pak i pracovníky posunové cety z pomocnych stavedel.

Neni vypravci jako vypravci, celkem tu mame

- hlavni  vypravci   - vrcholove ridi provoz ve stanici
- tratovy vypravci   - je odpovedny za provoz na pridelenych tratovych usecích
- vypravci panelista - podle pokynu hlavniho vypravciho obsluhuje zabezpecovaci zarizeni
- venkovni vypravci  - vypravuje vlaky
- dispozicni vypravci- vydává dispozice pro provoz na pridelene trati, kde neni vlakovy dispecer
- zatezovy vypravciči- zpravidla se primo nepodílí na rizení dopravy,je odpovedny za vlakotvorbu v nákladní doprave ve stanici, obsluhu vlecek apod.

pak tu zrejme jsou jeste nejaci vypravci media, jinak fakt nevim jak vypravci zjisit, ze se mu nekde na trati mele baba s rostim ci bez rosti, pokud se mu teda nemele pred peronem nebo pred butkou tj. zhruba na 0.x% jim rizene trati.
Nejspise tu budou i teplomerni vypravci lehaci, jen vypravci lezici pod vlakem zjisti zda vlaku nehreje nerkuli nehori lozislo i v te napravove rade na kterou nevi.
Je holym faktem, ze s rozsirovanim DOS (dalkove ovladanych zabezpecovacich zarizeni) pribyva stanic a vyhyben kde funkci vypravciho prebira dispecer DOS a vypravci bud chybi uplne nebo je pritomen jen pohotovostni vypravci pro pripad nejakeho pruseru.
K puvodnimu dotazu, chce to definovat, funkci jakeho vypravciho chcete logaritmizovat.
Nimene jak jste se jiz docetl ja o tom vim prd,jde o bezpecnost tzn. neni nad cloveka v uloze kazdodenni rutiny.

PN