Uplne, ale dokonale OT - zly sen

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Neděle Únor 8 23:01:42 CET 2009

Dovolte abych pripomel par zakladnich ekonomickych zakonu.

Hoffstedtüv princip zamestnanosti:
Chaos vytvari pracovni prilezitosti.

Owenova teorie organizacní uchylky:
Kazda organizace ma urcity pocet pracovních míst,
vyhrazených pro naprosté blbce.

Amanduv zakon rízeni:
Nikdo nikdy nesmí byt na svém míste.

Soperuv zakon:
Administrativni prace, reorganizovana kvuli zefektivnení,
je za chvíli na vlas podobná te puvodní.

Gatesuv zakon:
Jedina duležita informace v organizaci podniku je vedet, kdo o cem ví.

Jacobsonuv zákon:
Cím mene práce organizace vykonává, tím casteji ji rerganizuje.

Loftosuv zakon rízeni:
Nekteri lidé rídí podnik jako z partesu, i kdyz neznají
noty a postradají hudební sluch.

Peterova veta:
V kazdé organizaci se zamestnanci snazí dosahnout takového postavení,
pro které jsou naprosto nezpusobilí.

Z cehoz vyplyvá:

Casem je kazdé místo obsazeno clovekem neschopným
vykonávat svou práci.
Praci vykonávají ti zamestnanci, kterí jeste nebyli prerazeni na místo,
pro které jsou nezpusobilí.