Ucinnost PCzdroju - www.80plus.org

k.novo k.novo@seznam.cz
Čtvrtek Únor 5 23:03:04 CET 2009

V ramci postupne inovace domaci vypocetni farmy a boje proti CEZu jsem zacal hledat zdroj s co nejlepsi ucinnosti. Situace na trhu v CR bohuzel neni idealni, media se vyzivaji v informacich o 1kW zrojich do svarecek, recenze hodnoti vzhled a najit zdroj pro normalni PC, ktere typicky zere mezi 100-200W je docela probem.

Nakonec jsme vybiral podle testu ucinnosti na http://www.80plus.org/manu/psu/psu_join.aspx

Nejlepsim se zda byt zdroj SS-550LT Sea Sonic Electronics Co., Ltd
test ucinnosti zde typ. 90.3%
http://www.80plus.org/manu/psu/psu_reports/SP563_SEASONIC_SS-550LT_ATX12V_550W_Report.pdf
bohuzel jeho dostupnost k CR se limitne blizi 0

Nakonec jsme vybral M12II-500W od stejneho vyrobce, ktery lze v CR koupit
zdroj ma docela zajimavy  prubeh ucinnosti typ. 85.49% a roste smerem k nizsi zatezi
http://www.80plus.org/manu/psu/psu_reports/SEASONIC_M12II-500W_ECOS%201242_500W_Report.pdf

Kdyz jsme tak prohlizel protokoly napadlo me , nevidel nekdo analyzu takoveho zdroje a to kde a proc se protopi nejvice energie ?

Karel

P.S. Server mi zere 50W (zadny drobek CoreDuo 8500 + 4GB RAM) sehnat pro toto zdroj s 90% je nemyslitelne, tak si rikam, zda nejak nevylepsit zdroj, ktery tam mam. Pri zlepseni ucinnosti o 1% je rocni uspora 15Kc a ten muj zdroj bude mit max 70%, spise mene.