OT Zobrazenie mailu od RV

Stanislav Šmejkal smejkal@smejkal.com
Čtvrtek Únor 5 01:04:17 CET 2009

Jan Waclawek napsal(a):
> To je dobra blbost, pan kolega. RFC nie su ziadne zavazne standardy a nie je
> ziadny vacsi problem do nich dostat akukolvek kravinu.

Myslim, ze to co napsal pan Troller blbost neni. Pokud je podepisovani emailu
"akakolvek kravina", pak bych rad upozornil na to, ze i jiste zakony tuto
"kravinu" povazuji za rovnou s pisemnym dopisem.

Druha vec je pouziti elektronickeho podpisu s kvalifikovanym certifikatem podle
zakona 227/2000 Sb. a dale podle RFC 3851 (zjednodusim na podpis) v teto
konferenci. Konference je spravcem nastavena tak, ze pridava reklamu do paticky.
Je to rozhodnuti spravce/majitele konference a to je pro nas uzivatele svate.

A toto rozhodnuti mimo jine zpusobi, ze uzivatele Thunderbirdu a jinych klientu
se z pochopitelnych duvodu nedozvi o tomto podpisu, protoze obaleni podepsaneho
dopisu dalsim textem neuzna jejich klient za podepsany email. Dalsi skupina
klientu bude povazovat podepsany obsah uvitr nepodepsaneho emailu za binarni
prilohu a i to je svym zpusobem v poradku. Treti skupina klientu email oznaci
jako podepsanou cast emailu a i to je v poradku. V poradku by to nebylo v
okamziku, kdy by klient oznacil za podepsanou i paticku HW serveru a k tomu
predpokladam nedoslo.

Takze reseni vidim dve: spravce konference zrusi paticku a tim server nebude
modifikovat podepsany email nebo my nebudeme emaily podepisovat. Napada me i
moznost treti - podpis softwarove odmazavat - ale to myslim mailman neumi.

Osobne se primlouvam za nepodepisovani emailu jak kvuli trafficu pri mobilnim
pripojeni, tak kvuli velikosti archivu mailu.

Standa