PIC zaciatocnik

Lukáš Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Úterý Únor 3 13:57:15 CET 2009

> ale ide, len pristupujem k tomu uz nie ako totalny zaciatocnik,
> ked mam v kode

> tak uz nevidim dovod cosi dalsie vyhadzovat, pretoze to nikdy nezbehne.

No to není o tom jak moc jste začátečník, ale je to špatné paradigma pro
hledání problému. Pokud "víte", že je ten kód správně, potom nemá cenu
se tím zabývat a hledat v něm hledat chybu - jenže problém je, když to
zároveň nefunguje.

Taky už jsem pár řádků kódu napsal a vím, že když něco nefunguje,
všechno vypadá správně a dlouho nedaří se přijít na chybu, tak je dobré
se vrátit k základům a vyzkoušet i některé věci, které se zdají
samozřejmé. V nemalém počtu případů se pak najde nějaká triviální chyba,
kterou člověk neustále přehlíží.

> nic, dam si pauzu a potom urobim ako radite, moznoze mate pravdu a ja
> stokrat opakujem nejaku somarinu

Zkuste, čistě pro jistotu. Ať zjistíte cokoliv, bude to užitečná
informace, kterou se dá zúžit okruh možných příčin.

Někdy je chyba úplně nesouvisející - třeba se mi stalo, že jsem do
zařízení hodinu programoval omylem stále stejný fw a divil jsem se, že
moje korekce v kódu nemají očekávaný dopad. Když jsem pak umazal půlku
kódu a ono to dělalo stálo to stejné, došlo mi, kde je problém.

Lukáš Grepl