Kondenzatory do pulsnich zdroju - keramika / elektrolit? - mala trosku odbocka

Ondřej Kozumplík kozond-konf@seznam.cz
Pondělí Únor 2 23:57:27 CET 2009

ejhle - aktualni tema :),

jeste donedavna jsem si ani neuvedomoval, jak propastny rozdil v ESR je
mezi tantaly a keramikou .....
zrovna ted resim zdroj se spinanym LT3480 ... a objevuji se mi tam
jakesi nepekne spicky na vystupu (cca 1Vpp - evidentne ucebnicova
tlumena rezonance na mnohem vyssim kmitoctu nez je spinaci kmitocet) a
nevim zatim jak se jich zbavit (DS precteny asi 100x tam i zpet). Ze
simulatoru od Linearu se dalo vydedukovat, ze zasadni vliv na stabilitu
vystupu ma ESR (stanardni tantaly s desetinami ohmu naprosto neobstoji)
a take parazitni indukcnost. Keramiky s tisicinami ohmu jsou v tomhle
ohledu fpohode. Jenom otazka parazitni indukcnosti mi dela starosti -
nemate nekdo poneti v jakych radech se to muze pohybovat ? Zkusil jsem
1pH a bylo to ok. Kdyz jsem dal 100pH uz tam simulator zobrazoval spicky.

Nemate s timhle nekdo zkusenost ?

predem diky kazdemu kdo se podeli o nazor

S pozdravem

Ondrej Kozumplik
http://www.hysteria-metal.cz