Re: TDA2030 stále vrčí

Čtvrtek Prosinec 31 13:59:23 CET 2009

Ještě něco - pokud to máte připojené ve staré dvoudrátové instalaci na
počítač a třeba na rádio připojené v paneláku k STA, pak se teprv dějou věci
:-))
----- Original Message -----
From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik@vaelektronik.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, December 31, 2009 1:51 PM
Subject: Re: TDA2030 stále vrčí

To zvlnění 0,4V tam máte bez signálu? Pak ten zdroj bude při max. výkonu
téměř nepoužitelný. Nebo to je počítané pro plný výkon? Potom vám tam bez
signálu nemá co vrčet, mělo by tam být zvlnění pár mV. Takže bych to typoval
na rozptylové pole trafa, nebo rušení od diod. To první je duchařina se
zeměma, to druhé s frekvenční kompenzací konce (závisí to pak i na zátěži -
i na délce šňůr k bednám). To zemění do jednoho bodu - no dobře. Vezměme
jeden drát do předzesilovače, pokud tam filtr v napájení začíná odporem, na
téhle zemi úbytky nejsou. Druhý drát do koncového zesilovače, tam je jistě
mimo keramiky přes napájení i nějaký elit. Čím rychlejší špičky (třeba
rušení od diod), tím větší proud a úbytky na téhle zemi na odporu i na
indukčnosti toho drátu. Pak signálovým drátem spojíte předzesilovač a konec
:-) a máte to tam. Každý modul máte jinde, do té smyčky se vám bude ještě
chytat bordel z trafa.Takže žádné zemění do jednoho bodu na zdroj, i když se
to často doporučuje. Zem předzedilovače + veškeré stínící země na vstupech
natáhněte z koncového zesilovače souběžně se signálovým vodičem.
Anděl