rozdily v tranzistorech

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Čtvrtek Prosinec 31 13:44:09 CET 2009

Obavam se ze 2N2222 je jeden z velice starych NPN tranzistoru, zamyslenych uz pred desitkami let jako "univerzalni", ktery je vhodny tak trochu na vsechno a tak trochu na nic

A ty rozdily v parametrech - vubec se tomu nedivim, protoze od 60let jej vyrabelo nejmene 100 vyrobcu nejmene 100 ruzne upgradovanymi technologiemi (pokrok ani katovani kostu se neda zastavit!)

Pokud potrebujete tranzistor rekneme do 10 MHz (mezni frekvnecne je kolem 100MHz pro zesileni 1)  a do 500mA kolektoroveho proudu a nepotrebujete extra nizkosumovou variantu muzete klidne mit doma velky pytlik 2N222, ktere budou slouzit stejne dobre jako treba BC337 z meho velkeho pytliku (kdysi jsem koupil 1000 a s tim urcite vydrzim az do smrti)

Mimochodem BC337 je taky tranzistor "na nic" proto se da dat skoro vsude stejne jako 2N2222

Jinak predzesilovac pro dynamicky mikrofon - nemuzu se vyjadrit, protoze mne 300-3000 Hz v telefonni kvalite uplne staci - za takovych podminek by 2N2222 hral jak vino

Zdravi Petr Kubac
  ----- Original Message -----
  From: Vláďa Anděl
  To: konfera
  Sent: Thursday, December 31, 2009 1:15 PM
  Subject: rozdily v tranzistorech

  U chobota mě zaujal tranzistor 2N2222A,
  http://www.gme.cz/cz/index.php?product=215-036 má tam 5 datasheetů a z každého se dozvím něco jiného. Hned v tom prvním On semi
  http://www.gme.cz/_dokumentace/dokumenty/215/215-036/dsh.215-036.1.pdf
  sice nepíšou k čemu je vhodný, ale mají tam šumovou charakteristiku a při 0,5 až 1 mA má pod 1,5 dB pro 200 Ohm, tedy byl by vhodný pro dynamický mikrofon. No já vím, vepředu zaručují pod 4 dB pro 0,1 mA a 1KOhm, což je úplně jinde než typická hodnota z té charakteristiky.

  V dalším http://www.gme.cz/_dokumentace/dokumenty/215/215-036/dsh.215-036.2.pdf píšou medium speed switching a ve třetím
  http://www.gme.cz/_dokumentace/dokumenty/215/215-036/dsh.215-036.3.pdf (ST)
  je zase high speed switching, zase pro změnu zaručují reálnou část vstupní impedance 60 Ohm pro Ic 20 mA a o šumu taktně mlčí. Jsou opravdu takové rozdíly mezi různými výrobci?

  Anděl