RE: Výběr routeru / switche - návrh sítě

Dobosz Čestmír cestmir.dobosz@mediasupport.cz
Čtvrtek Prosinec 31 10:59:48 CET 2009

Co se tyka HW tak nedam dopustit na switche Linksys SRW248G4P (PoE)
a pristroje Linksys SPA 922.
Delali jsme instalaci cca 250 tlf. a vse jede OK.

Jenom perlicka, byt je Linksys asi Cisco tak na krabicich
je napsano: az to budete myslet se svou siti vazne, zavolejte
obchodnika CISCO. Nebo tak něco :-)

Cestmir

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zahradnik
Sent: Wednesday, December 30, 2009 12:31 AM
To: HW-news
Subject: Re: Výběr routeru / switche - návrh sítě

Puvodni zprava ze dne 30.12.2009 od Serych Jakub:

> Na WAN pripojeni neni duvod pouzivat G.711 a v praxi se to take tak
> nedela, a napriklad nejhojneji pouzivany kodek G.729 ma datovy tok
> 24kbps, takze do te 512ky by se teoreticky veslo neco kolem 20
> soubeznych hovoru (pokud byste trval na G.711ce tak jen cca 6
> soubeznych). Jak jsem napsal v minulem mailu, na bezny kancelarsky
> provoz staci pro 24 telefonu bohate kolem 4 soubeznych hovoru.
> Samozrejme pokud to ma byt najake call centrum, je zatizeni uplne
> jinde. Urcite to ale chce v kazdem pripade nakonfigurovat QoS
> management.

Kodek G.729 neni vzdy uplne vhodny a ADSL 512k nema plnou rychlost ani
nahodou. Na to bych si dal velky pozor. Na tomto ADSL bych to realne
videl pro kodek G.729 na sest soubeznych spojeni. Pro kodek G.711 tak
na tri.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem