Verejne osvetleni (bylo: Cree XLamp....)

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Středa Prosinec 30 21:41:59 CET 2009

Dne 30.12.2009 20:06, Petr Kubáč napsal(a):
> 1. Pod sirou (i v lese) oblohou byt jakkoliv zatazenou a bez mesice neni
> nikdy tma - chce to jen adaptovat se na tmu - to uz jsme zdegenerovani
> (oslneni ) vsudypritomnym poulicnim osvetlenim (doporucuju zkusit prave
> v oblastech bez verejneho osvetleni na vlastni kuzi - budete prekvapeni)

Dovolim si tvrdit, ze jsem v lese ledacos prozil (jezdil jsem od 10 let
na tabory s velmi sveraznymi vedoucimi) a to v lese myslim opravdu
hlubokem - tabor jsme meli bud Tercine udoli u Novych Hradu (primo v
objektu laznicek kdo zna) a nasledne za Predni Vytoni na rakouskem brehu
Lipna, kam se normalne ani nesmelo (ostatne i ty Nove Hrady jsou nekolik
km od cary). Behali jsem nekolikadenni orientaky jen s buzolou a mapou
vcetne prekonavani vodnich toku - kdyz si to predstavim dnes tak by
skoncili podle me v klepetech tak na 20 let hned druhej den.

Takze k tomu, ze neni tma - urcite uplne tma neni, ale nekdy je takova
tma, ze je lepsi jit po ctyrech. Ostatne to ze mam obe oci je jen velka
nahoda - pri jedne takove akci, kdy jak rikate je videt, se mi podarilo
si zapichnout kus smrku mezi licni kost a bulvu oka.
Jelikoz bylo skoda kazit hru nejakym lekarem tak to spravila na miste
pinzeta a takovej ten prasek na rany. ;-)

> 2. Pokud si lump vezme celovku a vy pujdete po tme tak ho uvidite
> minimalne na desitky metru - tudiz nebude moment prekvapeni a tim ani
> moment prepadeni ....

No lump nebude idiot, bude mit zhasnuto a posviti vam s ni do oci az
kdyz k nemu prijdete.

RV