OT: solna lampicka

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Prosinec 30 17:29:49 CET 2009

Zdravim,
  ucinek muze byt podstatne vyssi - pokud bude majitel lampicky verit, ze
pusobi, bude pusobit placebo efekt a skutecne mu to pomuze. O tom, ze spousta
chorob je na psychosomaticke urovni uz dnes snad nikdo nepochybuje, takze ani
tento nefyzikalni zpusob ucinku nelze zanedbavat a opomijet.
  Ucinek placebo efektu jsem na sobe mohl pozorovat zrovna prevcirem - kvuli
uskrinuti plotynky jsem dostal infuzi kortikoidu a uz kdyz do mne sla, citil
jsem zretelnou ulevu od bolesti. Z nemocnice jsem odkracel jako junak :-). A
doma jsem si vyhledal mechanismus pusobeni toho leku a docetl se, ze ucinek
zacina 2 hodiny po podani :-). A bolesti se vratily a ustaly znovu po 2
hodinach (resp. po dobe, ktera zbyvala do "oficialniho" zacatku pusobeni :-) ).
  Takze verte neverte, funguje to! Cim vice se lidi budou navzajem
presvedcovat, jak jsou ty lampy ucinne, tim vic budou ucinnejsi. A to je to,
co chceme, ne ? Nebo snad radeji v ramci "vymitani pavedy" pritizime cloveku,
kteremu by jinak mohlo byt lepe, pokud by tu "vedeckou pravdu" neznal ?

Zdravi Pavel