Cree XLamp MC-E LED RGBW a White

Středa Prosinec 30 11:23:22 CET 2009

no v porovnání s dlouhou zářivkou bude účinnost ledek asi horší nebo možná
na stejno. Dlouhé zářivky mají i lepší luminofor a mají dost kontinuální
spektrum - nic proti nim třeba v kancelářích - do obyváku bych si je ale
nedal. Kompaktní zářivky ("úsporné žárovky") mají ve snaze o lepší účinnost
spektrum o dost horší (jen pár čar) a i tak mají účinnost nižší než dlouhé
trubice. V tomhle jsou ty ledky z hlediska spektra o dost lepší a z hlediska
účinnosti skoro taky. Veřejné osvětlení je trochu jiný problém. Sodíkové
výbojky mají účinnost, kterou ledky zatím neumí. Tam nejde o šetření, ale
zase o lepší spektrum a asi i o tu bezúdržbovost. Ostatně uliční osvětlení
se zářivkami taky nemá chybu - jen to asi není na široké ulice.

Anděl

----- Original Message -----
From: "Martin Hanek" <martin.hanek@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, December 30, 2009 3:18 AM
Subject: Re: Cree XLamp MC-E LED RGBW a White

Na strane 9 jsou 50W a 100W LED pro venkovni osvetleni:
http://www.ecom.cz/novinky/powerLED.pdf
50W maji svetelny tok cca 3200 lm, 100W potom 6500 lm.
Pokud vezmu zarivkove svitidlo s trubici T8, 36W, delky 1200mm, tak
napr. v katalogu Trevosu pisi ze maji svetelny tok 3050-3250 lm.
Ucinnost difuzoru (krytu) je 91%, tedy jsme na 2775-2956 lm.

Srovnanim mi tedy vychazi, ze obycejne svetlo se zarivkovou trubici ma
vyssi ucinnost na 1W a je myslim i podstatne levnejsi - tedy nevim kolik
stoji ta 50W LED. Je to tak? Nebo delam neco spatne? Zaujaly me tyto LED
prave pro verejna osvetleni ulice.

Martin Hanek