Tlumeni mericiho ustroji pristroje Ganzuniv 1

Saša Svobodová sasa@zirafoviny.cz
Středa Prosinec 30 10:10:21 CET 2009

Hezke dopoledne preji,

     mam zrovna na stole postarsi pristroj GANZUNIV1 a pry "se chova
nejak divne". Vsimla jsem si, ze rucicka velice dlouho hleda stalou
polohu, i bez napeti se stale pohybuje a jeji uklidneni je opravdu dlouhe.

     Po rozebrani pristroje jsem zasla nad slozitosti vnitrnosti, ale o
to nejde. Koukla jsem i do toho mericiho ustroji a nikde nevidim zadne
tlumeni. Jen zavazicko, jedno, jako protivaha rucicky. Ustroji nema
loziska, civka visi na svych privodech. Kolem civky je mohutny
magneticky obvod a to je vlastne vse.

     Prosim, ma nekdo nejakou dokumentaci k tomuto pristroji? Pripadne
jak je udelane to tlumeni? Opravdu jej nemohu najit. Nebo je to
pohupovani rucicky normalni jev a neni nad cim badat?

     Predem dekuji.

Sasa Svobodova