PIC a MPLAB

Kručinský Ladislav ladislav.krucinsky@linde-mh.cz
Pondělí Prosinec 28 13:03:33 CET 2009

Dobrého dne přeji.
Tři (asi primitivní) dotazy k programování PICů v prostředí MPLAB IDE:
1 - dá se nějak v rámci assembleru popsat pole v oblasti RAM konstantami ? Například chci u PIC16F676 od adresy 0x30 mít deset bajtů s hodnotami 22, 33, 44 ... V Helpu jsem našel pouze možnost vyhradit si délku v rámci příkazu CBLOCK ale jak ji popsat jinak než v průběhu inicializace procesoru nechat proběhnout nějakou smyčku ?
2 - rád bych programoval pomocí skládání objektů - například maje hotovou subrutinu na obsluhu tlačítka, rád bych ji pouze přilinkoval do jiného kódu. V Helpech se píše o objektech s příponou "*.o" ale čím takový objekt vygeneruju ? A nebo je to pouze kus kódu, který napíšu v assembleru a uložím jako soubor s touto příponou ? Asi nikoliv, poněvadž se tam hovoří i o jakési "předkompilovanosti".
3 - mám programátor SCPD2 od Siliconbrainu a rád bych s ním programoval ISP. Máte někdo praktické zkušenosti s oddělením VDD - stačí odpor mezi PIC a napájení obvodu s hodnotou třeba 4R7 ?

Moc děkuji za rady - (Jirka Bezstarosti mi nebere telefén).

Zdravím

Ing. Ladislav Kručinský