Kabelovka - přiliš silný signál?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Prosinec 22 06:15:08 CET 2009

Zdravím,
  teď mne napadla hloupá otázka, ale přesto se zeptám: Nemáte tam někde
lokální zdroj TV signálu ? Například video s modulátorem, STB, nějaký
jiný systém, který by lokálně generoval běžný TV signál a mohl by být
nesprávně zapojený, takže by rušil okolí ? To by také mohlo vysvětlovat,
proč se ten pruh pohybuje - protože ten lokální zdroj by nebyl zavěšený
na žádné z oficiálních kmitočtových referencí.

> Naladil jsem jenom čt1, (čt2, čt4 a čt24 jsou digi), novu jsem
> nechytnul. Ale ten pruh v obraze byl velmi zřetelný a nebyl
> zarušený, ale jakoby vyrýsovaný - protlačený v obraze - defakto
> vertikální hodně ohraničený duch.

A tento se rovněž v obraze pohyboval, nebo stál na místě ? To je totiž
právě také vodítko, řekl bych, že minimálně ČT bude mít všechny kanály
synclé z jedněch hodin, takže pokud to proti sobě jede, musí to být jiný
TV poskytovatel... Teď mne ale napadá... Když jste našel jen ČT1, která
byla zarušená, a mimo ni žádný jiný signál, tak to mi už hlava nebere,
protože by tam měl být k nalezení nejméně jeden další signál, a to ten, co
tu ČT1 ruší! Nebyla tam ta ČT1 alespoň 2x na různých kanálech ? Ale ta by
zase měla být synchronní... Opravdu divné. Už jsem i uvažoval o tom, že
by ta karta za určitých okolností rušila sama sebe, ale v tom případě
bych si nedokázal vysvětlit, že ten pruh jede... Takové rušení by muselo
být skutečně jen jako statický "duch" toho přijímaného synchronizačního
pulsu (některé televizory rušily svůj VF díl vlastním rozkladovým stupněm,
to se pak projevovalo jako svislé čáry nebo pruhy na různých místech v
obraze, ale samozřejmě vždy stojící).
  Napadá mne ještě jedna otázka - ví tu někdo, jak vypadá fyzická vrstva
u DVB-T ? Nejsou tam náhodou také - třeba z důvodu kompatibility - vysílány
řádkové synchronizační pulsy, které by samozřejmě už neměly původní význam,
ale sloužily by např. jako jakási rámcová synchronizace ?

Zdraví Pavel