Kabelovka - přiliš silný signál?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Prosinec 21 20:08:02 CET 2009

Zdravím,

> [...]
> pořádku, otestoval jsem ji jinde a jede OK.
>
> Pruh na obrazovce šířky 40,7cm je široký cca 40mm. Na šířku pruhu nemá vliv
> přepnutí obrazu na 16:9 nebo 4:3, tudíž není to signálem kabelovky
> (obrazem) ale zarušením z venku. Na výše vypsaných kanálech se pruh
> pohybuje buď rychle nebo skoro stojí. Vždy se pohybuje zprava do leva. Když
> přepnu na kanál kde se pruh pohybuje pomalu, tak když pruh přejede levou
> stranu a má se objevit na pravé, tak tv signál na asi 7 sekund úplně zmizí
> a pak se postupně tv signál objevuje zpět.

Jak jsem již psal, tento pruh je obrazem řádkového synchronizačního pulsu
z rušícího kanálu. Rychlost pohybu vůči obrazu je dána synchronicitou signálu,
pro synchronní signály by měl pruh stát - poloha v obraze by byla dána jen
fázovou odchylkou přijímaného signálu. Jak již jsem rovněž psal, ten rušivý
puls působí proti intenzitě "správného" signálu (asi zahlcuje přijímač a tím
snižuje jeho zesílení). Pokud se kryje poloha tohoto pulsu s "pravým"
synchronizačním pulsem, zřejmě jeho úroveň poklesne natolik, že obvody
oddělovače synchronizačních pulsů přestanou řádné pulsy "vidět", čímž patrně
(u moderního televizoru) dojde k vypnutí obrazu, aby nebyly vidět rušivé jevy.
Tipuji si, že u starého televizoru by v tento okamžik došlo k rozpadu obrazu
na šikmé pruhy.

> Mám osobně podezření na provozovatele wifi na 2.4GHz, 5GHz a 10GHz Všechny
> tady máme a asi to pěkně perou... :-(

Vyloučeno. WiFi signál má naprosto odlišný charakter - hlavně je aperiodický,
nemůže způsobovat výskyt něčeho, jako je svislý pruh v obraze. Rušení od WiFi
se projevuje (pokud je TV natolik mizerný, že se nechá zahltit tak frekvenčně
vzdáleným signálem) jako problikávání, vodorovné "bliky" různé šířky (záleží
na délce paketu) a další nepravidelně jevy, rozhodně ne takto.

> Honza

Zdraví Pavel.