SW burza

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Neděle Prosinec 20 12:14:46 CET 2009

Ja uz se snazim jiny, nez free a nejlepe open source soft, proste
nepouzivat. I kdyz jsou moznosti obcas mensi, da se na to zvyknout...

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Troller
Sent: Sunday, December 20, 2009 10:48 AM
To: HW-news
Subject: Re: SW burza

Zdravím,

> Software je drahy, kouse se a jeste se neda prevest. Je to v poradku?
> Tady
> na foru dost lidi zapasilo z instalaci SW. Byly tam problëmy typu: tohle
> funguje ve verzi 10 a tohle ve verzi 11. Ale verze 10 funguje jen na W98.
> na suportu Vam neodpovi.

A to je právě ten důvod, proč někteří z nás prostě tyto licenční podmínky
neakceptují. Já jsem svojí podstatou programátor. Prostě je pro mne
nepřijatelné pracovat na cizím programu, který si nesmím ani prohlédnout, v
případě potřeby upravit, vzít s sebou na cesty, který mi vlastně po
zakoupení hromady peněz ani nepatří, jen si vlastně kupuji velmi sešněrované
právo k omezenému použití, a to ještě se firma, která mi toto právo za
nelidské peníze prodala, zříká zodpovědnosti za případné škody použitím
programu
způsobené.
  V tomto případě jsem raději ochoten podstatně slevit ze svých požadavků a
používat program výrazně horší, ale takový, kde tyto omezující podmínky
nejsou a nejlépe takový, kde to, co mi chybí, si mohu sám dodělat.

> Chapu ze vyvoj neco stoji, ale proc se licence neda prevest a je
> vazana na
> jeden pocitac? Treba si chci neco dodelat vecer doma.Podle mne to neni
> ferove jednani - kupte si SW mozna Vam bude fungovat. Navic muzete na nem
> pracovat pouze na jednom miste (tedy v podstate 8 hodin denne).

Jistě že to není férové jednání! Ale je to trh. Jsou lidi ochotni na tyto
podmínky přistoupit ? Zjevně ano, jinak by ty firmy nic neprodaly. Tak si
tyto podmínky i nadále diktují a lidi jim to baští i s navijákem.

> Libi se mi obchodni model - zakladni verze zdarma, plna verze za
> prachy.
> Kupodivu to ma i Microsoft - Visual Studio. Rok dva si muzu hrat a az se
> naucim, vyzkousim si to, muzu si zakoupit plnou verzi se vsemi funkcemi .

A má to M$ i u jiných produktů ? Office ? Hry ? OS ?
Toto je totiž od něj nesmírně mazaný komerční tah: K čemu se používá Visual
Studio ? K programování. Pod jakou platformu ? Pod windows. K čemu to povede
? Kdo si to zdarma stahne a naučí se s tím, bude další ovečkou ve stádu M$,
a to se počítá. Takže ne že by byl M$ lidumil a dával věci zadarmo :-).
Jenže tady uživatel platí jinou valutou než penězi. Pro produkty, kde z toho
žádný zisk pro M$ neplyne, to tento samozřejmě neudělá.

> Michal Gregor

Zdraví Pavel