[OT] Uraz elektrickym proudem - autobaterie?

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Čtvrtek Prosinec 17 08:32:04 CET 2009

Přátelé, měl bych takový elektrikářský evergreen: je možné utrpět úraz
elektrickým proudem z 12V autobaterie? Podle mě je to nesmysl a urban
legend.

Občas se někde doslechnete, že nějaký kutil skončil v nemocnici, když
se vrtal v autě, protože dostal ránu z autobaterie. Myslim, že to
pramení z toho, co napíšou do zprávy v tý nemocnici - na dotaz jak se
mu to stalo odpoví "kopla mě autobaterie", sestra to tam napíše a už
se to šíří. Ve skutečnosti jde buď o ránu od zapalovací cívky nebo
třeba popáleniny potom, co kutil udělal zkrat na pólech a zapálil
oblouk. No a pokud byl dotyčný slabý na srdce, tak pak umře na infarkt
a šíří se zpráva, že "i autobaterie tě může zabít". Když někdo
namítne, že 12V je bezpečný napětí, tak se objevujou ještě takový
perly, jakože "autobaterie přece dává velký proud až stovky ampér".

Máte někdo takovou zkušenost?

Pavel Kadečka.