OT: Instalace chladiče CPU Intel na základní desku

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Středa Prosinec 16 09:54:00 CET 2009

Kdysi jsme byli celkem velci kamaradi s Intelem, z cehoz vyplyvali nejake vyhody, mimo jine jsem se setkal s radou techniku od Intelu. Mimochodem i s lidma, kteri nasledne u Intelu spachali dnesni veleuspesne jadro Core, kupodivu celkem mala skupinka lidi.
Mimo jine jsem se s technikem bavil i o prohybani desek pod CPU. Odpoved byla lisacka, jasne nevypada to hezky a technici vzdy chladic navrhnou s kovovym perem prenasejici vznikle napeti, ale Intel dodava CPU boundlovane s chladicem , vyrobni cena pera je reknem 0.25$, pri 10M ks to dela vicenaklady ve vysi 2.5milionu dolaru.  Co udela obchodnik, pero skrtne a do specifikace designu pro MB prida veticku o mechanickych vlastnostech DPS.
Lepsi , rozumej drazsi desky maji proti pero od vyrobce MB, typicky ASUS u drahych modelu, vetsi chladice opet obsahuji pero, napriklad pro Thermaltake se daji pera koupit i samostatne, ale tak 300Kc/pero a jeste musite trny u chadice nahradit rouby, tzn. tu uz je lepsi koupit cely chadic i s perem :-)

Osobne aktualne jedu na ASUS x58 s Intel i7 a na tom toto, http://www.cdr.cz/a/25560
v podstate se to bejde bez ventilatoru a i pri 750g to MB viditelne neprohyba .

PN