LHC - rekord online

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Úterý Prosinec 15 22:17:20 CET 2009

intenzita je v pocte nabojov, takze pre protony je to v kusoch :-)
PC je power converter, napajaci zdroj pre magnety. V denniku je napisane
presne ktory, ale mena su znacne krypticke, takze neviem co presne
napaja. Bol to ale asi jeden z tych velkych pac vypadok niecoho maleho a
menej doleziteho nevyvola emergency dump (riadene synchronne
zlikvidovanie zvazku do troch obehov od vyskytu problemu, t.j. ~250 us).
Restartuju a pojde sa dalej, neviem ake su plany na zajtra okrem toho ze
vecer sa vypina na vianocnu odstavku.
Dnes sme pomocou systemu za ktory som spoluzodpovedny skusali cistenie
zvazku. Normalne system sluzi na stabilizaciu zvazku tym ze tlmi
oscilacie v priecnom smere, ale moze sa pouzit aj opacne a oscilacie
vyvolava. Toto sa vyuziva v trojmikrosekundovej medzere kde nesmu byt
ziadne castice prave koli tomu systemu na likvidaciu zvazku (nabeh magnetu).
Nainjektovalo sa viacero bunchov a jeden sme odtial za par sekund
vymazali :-))) Velmi efektne, ale uz sa tesim na vianoce, uz som dost
unaveny.
b.