generator minutovych pulzu pro "skolni hodiny"

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Úterý Prosinec 15 20:01:11 CET 2009

Taky se připojím ke kritice:

- Jakožto člověk, který měl nějakou dobu na starosti takového hodiny (asi
500 ks) poznamenávám, že bez tlačítek pro zrychlený chod bude minimálně 1x
ročně potřeba hodiny na 11, nebo 23 hodin zastavit:-)

- Jakožto člověk, profesionálně se věnující vývoji elektroniky raději nebudu
komentovat použité zapojení a výběr součástek:-)

PH

From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik@vaelektronik.cz>
No když už to nemá na sobě pověšený přijímač DCF :-) tak by tomu slušel
aspoň kapacitní trimr u krystalu. Taky nechápu proč procesor v téhle
aplikaci potřebuje 24 MHz - pak nejen že ze zálohovací baterie bere zbytečně
moc, ale potřebuje velké napětí aby šel. Je to jistě jen otázka nastavení
časovače pro čekací smyčku (pokud je tam zdroják programu). Jinak já mám v
sortimentu taky hodiny s minutovým výstupem. Když ze zdrojáku vymažu obsluhu
přijímače DCF, klidně vám program na obsluhu podružných hodin pošlu a máte
to na krystal 3,6864 MHz. Pro napájení vám stačí 2,7V. Nejlépe stabilizátor
5V, sériovýma diodama snížit na cca 3,8V a přímo k tomu paralelně připojit
jakýkoliv Lion článek - klidně i starou baterku z mobilu. Při tomhle napětí
vydrží móóóc dlouho.

From: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka@gmail.com>

Co tohle?

http://www.djpeak.cz/elektrotechnika/gmi2/gmi2.htm