3D kino

Zíka Aleš Ing. Ales.Zika@pel.br.ds.mfcr.cz
Úterý Prosinec 15 11:30:55 CET 2009

> To už se nepoužívaj ty červenomodrý brejle?

	Byl jsem tady v Pelhřimoivě asi před rokem na Cesta na mesíc 3D, extra kvůli tomu sem zapůjčili digitální promítačku (takže běžně tu není ale město slibuje, že jí začátkem roku pořídí natrvalo).
	Dostali jsme plastové brýle, kdy jedno sklo bylo lehce narůžovelé a druhé modrozelené, ale opravdu jen lehce tónované, nicméně při přeložení přes sebe to bylo téměř neprůhledné, bez ohledu na vzájemný úhel. Takže jsem usoudil na nějaký barevný filtr a měl trochu strach, jak to bude vypadat. A předčilo to všechna očekávání, obraz perfektní, žádné barevné kontury. 3D Apollo přelétalo nad hledištěm tak přesvědčivě, až jsem začal řešit, proč má najednou uřízlou špičku, než jsem přeostřil dopředu a zjistil, že už je mimo plátno...

	Pak byla ještě jedna projekce, klasickou promítačkou a papírovými červenomodrými brýlemi, a ti co byli na obou říkali, že se to nedá srovnat.

	Takže systémů asi existuje hodně.

			Aleš Zíka
			http://results.cz