LHC - rekord online

Petr Hronek trit@atlas.cz
Úterý Prosinec 15 00:30:58 CET 2009

42g ?

----- Original Message -----
From: "balu@home" <daniel.valuch@orange.fr>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, December 14, 2009 9:13 PM
Subject: Re: LHC - rekord online

a ma ho tam :-) pred troma tyzdnami sa to cele prvy krat spustilo, teraz
uz obieha 100x viacej protonov ako na zaciatku. Do plneho obsadenia ale
stale chyba zhruba faktor 100 :-)
Nie je sice piatok, ale skusme maly kviz. Teraz obieha 2x 1.8e11
protonov pri energii 450GeV, spolu nejakych 0.6 pikogramu hmoty (ak
dobre pocitam). Kolko gramov medi by to dokazalo roztavit?
b.