OT vypocet stran kvadru

Petr Tošovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Pondělí Prosinec 14 23:24:53 CET 2009

Dobry vecer vsem,
mam matematicky dotaz. Poradil by mi nekdo jak analyticky vyjadrit
souradnice X,Y a Z z prilozeneho obrazku? Jde o odvozeni delek stran
kvadru ze zname velikosti telesove uhlopricky a dvou uhlu stranovych
uhlopricek (prumetu telesove uhlopricky).
Povedlo se mi to odvodit, ale v celkem silenem tvaru. Myslim, ze to musi
jit nejak elegantneji. Snazil jsem se to postavit na tom, ze pomer delek
stranovych uhlopricek by mel byt stejny jako pomer sinu jejich uhlu. Ale
potom me uz nenapada jak do toho zamontovat znamou delku telesove
uhlopricky. Uz do toho cucim hodinu a slo to jen hrubou silou pres
nekolik dalsich odvozeni (vypocet zbyvajici stranove uhlopricky).
Vysledkem je polynom v odmocnine ...
Predem diky jestli na to nekdo budete mit chut.

Tosa