Re: Re: Re: jak na mikrofoní předzesilovač pro MCU?

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Pondělí Prosinec 14 17:11:55 CET 2009

Jasně, takhle to dělají všichni. Většinou se dekodér morseovky postaví tak, že se stvoří nějaký úzkopásmový filtr se dvěma až osmi rezonátory s OZ jak doporučujete a výstup se vede do tónového detektoru jako XR2211 nebo LM567. Nějak to funguje, ale já chci být lepší, ne li nejlepší :-)

Problém úzkopásmových filtrů je že zvoní. Matematicky řečeno, mají velmi nelineární fázi, což znamená nekonstantní skupinové spoždění. Takový filtr ošklivě mění časový průběh morse značek. Zvonění je nepříjemné jak pro člověka, tak pro počítač. Proto se snažím dělat celé filtrování FIR filtry, které mají konstantní skupinové spoždění. Jak jsem svůj dekoder testoval "on air", nejsem moc daleko od mého programu pro PC či Pocket PC, který je považovaný za jeden z nejlepších. Pokud je A/D převodník krmen signálem s dostatečnou amplitudou a šum je limitován do 1.5kHz, řekl bych že jsem tak 3dB horší než PC s 16bit zvukovou kartou. Podmínkou je přesné naladění. A to se ten můj CPU tak z 7/8 fláká.

Vojta Bubník