Spinane DC DC pro RGB LED

gatilo gatilo@centrum.cz
Sobota Prosinec 12 23:34:59 CET 2009

 12.12.2009, 23:14:44

Vysoka univerzalnost pri zachovani dobrych parametru a nizka cena (zvlast
v kusovce), to proste nejde dohromady.
Pokud je tech 12V rozumne stabilnich, pak lin. regulace vubec nemusi
vychazet se spatnou ucinnosti. Pokud diody vhodne nakombinujete. Napr.
pokud je ubytek na diode 3,3V a date 3 do serie bude ucinost 83%. A to
pri 3-4 soucastkach po korune. Nevyhodou je, ze to dobre vychazi jen
pri vhodnem poctu LEDek, tedy neni to moc univerzalni.
Nebo muzete vsechny LEDky jedne barvy zapojit seriove a ty napajet z
menice, ale ne najednou, nybrz postupne, s tim ze pro kazdou seriji
nastavite vhodny I (U). Predpoklada to ovsem stabilizator s dobrymi
dynamickymi vlastnostmi. A pokud budete trvat na 1-6 LEDkach, pak
nejspise v topologiji SEPIC. Vyber IC pro SEPIC je ale omezeny, zvlast
pro jednosoucaskove reseni a asi to nepostavite na prvni pokus ani ne
za 50 KC.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz