Spínaný atx zdroj - nárazy

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Sobota Prosinec 12 18:32:18 CET 2009

Petr Zahradnik napsal(a):
> znamena, ze ziskas lepsi dynamicke vlastnosti, pojede to rychleji. Na
> druhou stranu se bude motor vice zahrivat a v tom horsim pripade jej
> budes muset chladit.

Muzes mi to nejak vysvetlit? Od toho je tam driver, kterej se snazi tam
poustet presne to co je nastaveno. Delat vyhodu z toho, ze sice mi to
nehreje, ale zase ztracim kroku pri vyssich otackach je trochu
kontraproduktivni. Dulezite je aby driver umel po zastaveni snizit proud
do civek - tim se usetri nejvic tepla - zbytecneho tepla.

> Dale take nemusis poustet do motoru zrovna jmenovity proud, ani budic
> tam nemusi poustet zrovna jmenovity proud. Muze se take klidne stat,
> ze ten sroub utrhnes, kdyz pojedes na plny proud a jeste na plny
> kotel.

Ten proud neni jmenovity ale maximalni - tedy nikdo netvrdi, ze tam musi
tect. Vetsinou motory jedou optimalne kolem 75% toho maximalniho -
kompromis mezi vykonem a tvrdosti chodu/vibracemi. Jeste poznamku -
vetsina vyrobcu motoru uvadi jmenovity kroutak pri fullstepu a jeste pri
buzeni obou civek soucasne - navic je to kroutak staticky - takze je
treba mit rezervy.

S tim utrhnutim sroubu jsem to nejak nepochopil - to jsou srouby ze
sejra ze je ukrouti motor co ma maximalne odhaduji 2Nm?

RV