Laserovy kviz - reseni

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Středa Prosinec 9 12:54:49 CET 2009

Velké lasery mají otevřený cyklus, kdy trubicí proudí plyn, který se buď
potom rovnou vypouští, nebo částečně recykluje. Cirkulace plynu má navíc i
funkci přímého chlazení.

PH

From: "kpr" <kpr@seznam.cz>
Vzhledem k tomu že tam hoří plasma, tak očekávám že se odpařují kovové
elektrody. Těsnosti trubice bych se nebál, sklo je sklo.
Z konstrukce průmyslových kW laserů jsem si všiml řešeného systému na výmenu
plynu, patrně to má co k dočinění s degadací plynu a účinností.

Plyn pro CO2 lasery si necháte namíchat kdekoliv, třeba v Linde. On to není
čistý CO2, ale jsou tam nějaké příměsi He, atd... .
SPíš je otázkou jak to pak znovu zavařit, poptával jsem kdysi uměleckého
sklenáře co dělá figurky ze skla a prý by to uměl.