Laserovy kviz - reseni

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Prosinec 9 08:26:16 CET 2009

Mozno by to slo, ale vysledok by bol neisty, ak sa to nerobi na nejakej statisticky vyznamnej vzorke s vyhodnotenim dovodov opotrebenia. Moze ich byt viac: moze sa nieco nevhodne zabudovat do toho skla, mozu byt poskodene elektrody, cojaviemcoeste. No a samozrejme treba zabranit kontaminacii, co nemusi byt jednoduche.

Na Ar laseri, co som videl, bola urobena moznost "doplnenia" "za jazdy". Bolo to bolo urobene tak, ze v trubici bola zatavena mensia sustava trubiciek "zastuplovanych" lahkotavnym kovom (nieco ako spajka alebo woodov kov alebo nieco take) omotane odporovym drotom, naplnenych argonom pod pomerne vysokym tlakom. Ked trubica horsie svieti, pripoji sa zdroj prudu k jednemu z tych odporovych drotov, argon zo "zasobnika" vyflusne stupel do predpripraveneho priestoru a vyfuci do trubice...

wek