[OT] Kvalitni usporne zarovky IKEA

j.Krajinka@seznam.cz j.Krajinka@seznam.cz
Pondělí Prosinec 7 10:33:29 CET 2009

Tyto bozske pravdy slychavam jiz od detstvi , kdy nam souska ucitelka na fyziku , mimochodem seskutecna kost, ktera kdyz se predklonila... , k veci vedla prednaslu o nevyhodnsti zhasinani zarivek o 10minutove prestavce. Koukam Ida v sireni techto pravd , asi v reziji CEZu pokracuje a ja se bojim, aby  to nebylo jako s spenatem a zelezem.

Nemeril jste to nekdo, myslim nejakou adekvatni merici metodou  osciloskop + proudova sonda nebo nejaky rychly hi tech watmeter?

Jirka

>Hezky den vsem,
pamatuji si na jedno vystoupeni v TV, kde tusim pani Rozova propagovala, ze
pokud pouzivame usporne zarovky, tak by jsme je nemeli ani vypinat, ze se
vyplati s nimi svitit stale. Tak kvuli tomu jsem si je tedy nekupoval. Mam
usporky vsude a misto 180W mi treba lustr bere jen 30W. Byl jsem 4 roky doma
se synem a platil jsem mesicne 1600 Kc za energie. Ted jsem jiz druhym rokem
kazdy druhy den mimo domov a energie jsem jeste doplacel a nyni platim 1650
mesicne. Jak je to mozne nevim. Pokud nejsem doma, tak je tu jenom muj pes a
ten si pokud vim neumi ani rozsvitit, ani pustit telku a pocitac ho
nezajima. Tak nevim.
Jindra Polivka