Fotovoltaika v praxi

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pondělí Prosinec 7 01:16:57 CET 2009

kW netuism, ale  VUT v Brno ma na strese 100Wp panel Solartec a zde jsou data
http://www.ueen.feec.vutbr.cz/laboratory-of-unconventional-energy-conversion/mereni_info.php

Jen tak cvicne jsme mrkl na data za rok 2008 a podle vseho vyrobili bez optimalizace, rekneme 70kWh pri 13Kc to dela 910Kc
Pokud kouknu do ceniku Solartecu tak aktualne prodavaji 180 Wp, 24 V - monokrystalicke panely za 16.184,- , pokud budu predpokladat, ze panel vyrobi 1,8x 910,- tj 1638/rok vychazi mi prostá návratnost jen za panel 10 let, kde mame upevnovaci konstrukci, kde mame istatni instalacni materiál a kde mame stridac. To nepocitm pokles vykonosti starnuitm panelu, ztraty v menici, omezenou zivotnost menice atd. Stejne tak nepocitam, snizovani vykupni ceny. A to je Brno relativne nejslunecnejsi misto v CR.
Jsem blbej ja nebo ti co si porizuji FV elektrarny a rikaji tomu skvely bussines?

Tom