Kde sehnat nejlacinejsi LEDky

Josef Šíp conf@sipj.net
Sobota Prosinec 5 12:12:49 CET 2009

Třeba v TME dioda LL-553GD pokud Vam staci 5x5mm zelena 16mcd za 0,55 Kc/ks
Vetsi uz jsou docela drahe 10x10mm jsou za 10ks/ks
A taky z Vami zninovanych barev mají jen zelene, modre ani bile nejsou v
hranatem pouzdru.
Ještě mozna zbytecna poznamka, kdysi jsem delal z takových diod S-metr
a byl docela problem v tom ze se svetlo přelévalo i do nerozsvícených diod.
Nakonec jsem mezi diody musel dat neprusvitne pasky z izolacky :-) byla to
otrava
ale vysledek byl super.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Petr Kubáč
Sent: Saturday, December 05, 2009 10:33 AM
To: HW-news
Subject: Kde sehnat nejlacinejsi LEDky

Uz jsem absolvoval prvni ze serie vanocnich mejdanu, kde mi znami vyrazili
dech tim, ze ode mne misto obvykle flasky (pro pany) nebo sladkosti (pro
damy) ocekavali nejaky gadget nejlepe vlastni konstrukce. (Coz se dalo cekat

kdyz jsem si nechal od jednoho z nich soustruzit soucastky jejichz tvar jsem

musel aproximovat polynomem 4 stupne ;-)))

Tak jsem se rozhodl, ze pristi rok dostanou vsichni hodiny v tomto stylu
http://www.youtube.com/watch?v=YEd9LEZ6evk&feature=related

Ti co prudi mene - dostanou sestavene, ti co prudi vice dostanou pytlik
soucastek - takze je zadouci (aby si uzili s pajkou) aby hodiny mely aspon
100 ledek

To me ovsem stavi pred problem kde sehnat 1000+  Ledek nejake pekne barvy
(bile modre zelene) za cenu kolem 1 koruny za kus, nebo mene

Jinak pro lidi co si mysli ze jsem se zblaznil - tohle neni tak drahy
projekt - sitovy adapter od Vietnamce, ATMEGA 8, 78S05, 2x 74HC164  nejake
odpory, 16x BC337, lithiovka 2032 jako zaloha pri vypadku proudu - myslim ze

kdyz to srovname s Becherem za 297,- ???

Zdravi Petr Kubac