OT Ako nastavit router

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Prosinec 4 23:09:26 CET 2009

>Default gateway ma byt sucastou infotrmacii od DHCP servra. Neda sa ani
>vymysliet, ani vypocitat - moze to byt akakolvek IP adresa  v tom istom
>subnete ako je vam pridelena IP adresa.

Ale adresu gatewaya on ma. Je presne o 1 vacsia nez moja IP ;-) (samozrejme je to len nejaka fake adresa z ich prveho routera voci mne). Ja som v tom povodnom maile v tej tabulke v riadku co je smerovany na WAN vy-ixoval posledne dva oktety, ale to je prave ten gateway.

Co mi chyba je default route. t.j. predpis na smerovanie na default gateway pre adresu/masku 0.0.0.0/0.0.0.0 co sa IMHO zvykne davat na koniec tabulky. Ak ju tam rucne dam, vsetko je v poriadku po najblizsi restart. IMHO by to mal zo znalosti gatewaya generovat router. Neviem si predstavit uzitocnost firmwaru, aby to negeneroval, t.j. neverim, ze sudruhovia v Cine spravili nejaku fatalnu chybu; preto si skor myslim, ze ten DHCP server TMobilu mu posle nieco, cim ho zmatie.

>Pre druhu moznost by snad pomohol reset do factory defaults a
>konfiguracia od zaciatku - ale predpokladam ze to ste spravili.

A este kolkokrat... vratane toho "hard" resetu s drzanim tlacitka...

>Pre moznost prvu je treba zacat kricat na Tmobile ... ale pripravte sa
>na najhorsie.

Ó, o to sa ani nejdem pokusat. Ten pokazeno-gramafonoidny akoze-support uz velmi dobre poznam. Pred mesiacom mi prestal fungovat mobil u nas doma. Vsade inde fungoval, len u nas doma nie. Baba na hotline mi odborne poradila, ze mam pokazeny mobil, lebo ze ona ma "v pocitaci vidi", takze u nich je vsetko v poriadku. Na tomto sa zacyklila. Uznavam, ze som na nu bol neprijemny a hnusny a ze ona za to nemoze. O dva tyzdne sa mobil zazracne opravil a zacal fungovat aj doma...

>Kazdopadne nema zmysel hladat nejake specificke nastavenia routra  na
>tuto temu - podla dokumentacie tam ani nie su.

Hmmmm no jo, tajne som dufal ze som nieco zasadne, co vsetci vedia, len ja nie, prehliadol...

Ale aj tak dakujem.

wek