[OT] Magneticke odmerovani polohy?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pátek Prosinec 4 12:44:54 CET 2009

Myslite, ze se piliny prilepi diky magnetismu te pasky?
Mam tu par cm nejake merici mg pasky a i kdyz ji posypu Fe pilinami tak na tom nedrzi a to jde o pasku bez kryci ocelove pasky.
Spise se bojim vyparu z lihu, petroleje a tak, obcas je pouzivam k chlazeni ci mazani.
Jak jsem jiz psal predstavuji si to tak, ze vedle linearnich vedeni vyfrezuji tak 2mm zlabek do ktereho vlepim pasku a prelepim 0.2mm kryci ocelovou paskou. Teoreticky by se na vozik dal pridelat pucovaci kartac, ale myslim, ze to je zbytecne.

Ten AS5311 vypada velice dobre, rozliseni 488nm je lepsi nez jsem cekal.
Nepouzivate nekdo tyto obvody? Presnost 0.48um je k dispozici jen v PWM, coz je celkem k nicemu a na seriove lince. Na inkrementalni A+B, pokud jsem to pochopil je k dispozici jen 1.9um.
Pokud mi neco neuniklo (DS jsem zatim necetl) tak by se to melo dat pouzivat tak, ze pomoci A+B pri rychlem pojezdu odpocitam cele 2mm magneticke prouzky a pri pomalem dojezdu upresnim polohu uvnitr posledni 2mm magneticke casti prectenim udaje z seriove linky, kde mam udaj 2mm/12bitu. Je to jak?
Pokud ano tak by celkem nemel byt problem nacpat do bezneho MCU mereni tri os , v nejhorsim by se pouzili citace v nejakem malem CPLD, pokud by to melo byt jo rychle. V memem pripade  za cenu do 3k Kc ziskam mereni na trech osach s touto presnosti to nevypada spatne.

Tom

Ja bych nad tim zase tak uplne nejasal - minimalne to chce overit.
Veskere magneticke systemy v prostredi kde se predpokladaji zelezne
piliny stoji za ...

Zajimalo by me co se stane kdyz se tam nekam ty piliny nalepi a ze se
nalepi bych se vsadil - zakrytovat linerani snimac je neskutecna pakarna.

Radek Vicek